Praca Zespołowa

11 sierpnia 2019 0 Komentarzy

W sprzedaży praca zespołowa to z jednej strony współpraca z innymi osobami z firmy, z innych działów, firm zależnych, współpracowników – z drugiej współpraca z klientem i jego pracownikami – tak to również zalicza się do współpracy zespołowej.

Jeśli oczekujesz, że wszyscy będą Ci schodzić z drogi, będą uprzejmi, życzliwi, przygotowani, punktualni.. bardzo szybko przekonasz się, że to tak nie działa.

W sprzedaży to Ty jesteś górą, która przychodzi do Mahometa, to Ty jesteś pozytywnie nastawionym młodym (choćby duchem) człowiekiem, który umawia się na spotkanie, przebija przez sekretariat, pamięta o urodzinach Prezesa, zna imiona zwierzaków domowych klienta, jest superprzygotowany na spotkanie, które co prawda klient już trzy razy odwoływał ale na pewno tym razem się odbędzie..

W środowisku, w którym to Ty jesteś napastnikiem, pomocnikiem, obrońcą i bramkarzem, gdzie warunki gry nie zawsze są fair, gdzie nie ma kogoś takiego jak sędzie a warunkami pogodowymi steruje ktoś (i Ty nigdy nie wiesz kto) po stronie Klienta.. w takim środowisku musisz strzelać gole. Nie gola tylko gole – a najlepiej całe serie bo Twoi konkurenci już dawno nie śpią.

I nie zapominaj o punktach za styl – one również są ważne!

Po stronie Twojego Klienta również stoją ludzie i to dzięki ich przychylności będziesz w stanie coś załatwić (lub nie), jeśli dasz się poznać z nieciekawej strony, nie rozpoznasz typu klienta, jego potrzeb, źle wypadniesz na spotkaniu to naprawdę raczej nie obiecuj sobie zamknięcia transakcji.

Praca zespołowa to również współpraca z Klientem i jego pracownikami – tutaj również musisz się odnaleźć jak ryba w wodzie i nie bać rozmawiać z ludźmi, jest to szczególnie ważne na początku budowania zaufania i w początkowych etapach współpracy.